• EUROP ASSISTANCE
  • REISVERZEKERING
  • ANNULATIEVERZEKERING
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
Europ Assistance
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Europ Assistance
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Een geschil op vakantie

Home » Reizen » Een geschil op vakantie
Xavier Van Caneghem 20/08/2014 15:10 0
Een geschil op vakantie

Wat kunt u doen indien er een geschil ontstaat tussen uzelf en de uitbater of de beheerder van uw hotel of logement naar aanleiding van een duidelijke niet-naleving van de reserveringsmodaliteiten?

“Dit is niet wat we geboekt hebben!”

Sommige toeristen hebben tijdens hun vakantie helaas te kampen met onregelmatigheden ten overstaande van het logement of de reis die ze geboekt hebben. Zo is het mogelijk dat het logement niet overeenkomt met de beschrijving van de reserveringsbon, dat de infrastructuur uitermate vuil, gevaarlijk of niet operationeel is, dat de opties waarvoor reeds betaald werd onbestaand zijn, enz.

Wat kunt u doen?

Welke procedure kunt u volgen indien dit zou voorvallen om het probleem op te lossen of schadevergoeding te krijgen?

  • Vooreerst moet u goed de inhoud van uw contract nakijken evenals de beschrijving van de reservering die u met het hotel, het reiskantoor of de touroperator hebt afgesloten. Indien u overtuigd bent dat u in uw rechten bent, tracht u eerst een oplossing te vinden via een minnelijke schikking met de beheerder of de uitbater van het hotel of van het logement.
  • Indien er geen oplossing wordt aangeboden, kunt u uw klacht overmaken aan de plaatselijke vertegenwoordiger van uw touroperator of van uw reiskantoor. Neem contact op met uw reiskantoor in België en/of met de klachtendienst van uw touroperator in België en vraag hem het probleem op te lossen of minstens het probleem te registreren (vraag een dossiernummer aan). 
  • ndien er ter plaatse geen bevredigende oplossing wordt gevonden: verzamel alle bewijsmateriaal (foto’s, films, getuigenissen van derden, …) dat nuttig kan zijn indien u van plan bent een officële klacht in te dienen bij de touroperator, het reiskantoor of de verhuurder na terugkeer in België.

De Geschillencommissie Reizen

De Geschillencommissie Reizen zal slechts kunnen tussenkomen indien de touroperator, het reiskantoor of de verhuurder er zich bij aangesloten heeft. Zie hiervoor de algemene voorwaarden van de touroperator of van het reiskantoor die u gewoonlijk in zijn brochure of reserveringsbon kunt vinden.

De Geschillencommissie Reizen is niet bevoegd in een aantal gevallen:

  • indien het geschil lichamelijke letsels betreft;
  • indien het een reisverzekering of een bijstand betreft die geen deel uitmaakt van het reisforfait; 
  • indien het geschil slaat op een niet contractuele verplichting.

De Geschillencommissie Reizen zal uw dossier slechts kunnen aanvaarden indien u een officiële klacht hebt ingediend bij de verhuurder of de organisator van de reis binnen de maand na uw terugkeer (of binnen de maand na de vertrekdatum indien de reis niet heeft plaatsgevonden) en dat u gepoogd hebt om binnen de 4 maanden een minnelijke schikking te vinden.

Indien er geen akkoord gevonden werd, beschikt u over een termijn van één jaar om bij de Geschillencommissie Reizen een klacht neer te leggen.

Lees ook :
– Hoe kunt u een klacht indienen over uw reis?
– Een reis online boeken: 6 aandachtspunten

vakantie

geschil vakantie

Blog Europ Assistance |View all posts by Xavier Van Caneghem


Zo verbruikt u minder brandstof met de wagen
Autovakanties

Zo verbruikt u minder brandstof met de wagen

Xavier Van Caneghem 0

Moet u een wagen gebruiken om u te verplaatsen en wenst u zijn brandstofverbruik te verminderen? Wij geven u enkele...

Read More »
De voordelen van autodelen
Autovakanties

De voordelen van autodelen

Xavier Van Caneghem 0

Iedereen die vandaag een auto wil kopen, staat voor een moeilijke keuze: – een elektrische wagen of toch nog eentje...

Read More »
De LEZ (Lage Emissiezone) van Brussel
Mobiliteit

De LEZ (Lage Emissiezone) van Brussel

Xavier Van Caneghem 0

Sinds 1 januari zijn op het grondgebied van het Brussels Stedelijk Gewest de LEZ-regels (Low Emission Zone) van kracht.  In tegenstelling...

Read More »

Laat een antwoord

Click here to cancel reply.

Wij raden u aan
Een medische bijstand aanvragen bij Europ Assistance
Europ Assistance

Een medische bijstand aanvragen bij Europ Assistance

Medische kosten in de Verenigde Staten: de beste bescherming
Geld

Medische kosten in de Verenigde Staten: de beste bescherming

Wat dekt een reisverzekering?
Europ Assistance

Wat dekt een reisverzekering?

Als vrouw alleen op reis of op avontuur
Reizen

Als vrouw alleen op reis of op avontuur

Cybercriminaliteit op reis: bescherm uw toestellen
Informatica / ICT-Bijstand

Cybercriminaliteit op reis: bescherm uw toestellen

Is een reisverzekering echt nuttig?
Europ Assistance

Is een reisverzekering echt nuttig?

Ski: 14u, een gevaarlijk uur op de skipiste
Reizen

Ski: 14u, een gevaarlijk uur op de skipiste

De checklist van uw vertrek op vakantie
Reizen

De checklist van uw vertrek op vakantie

Whitepaper met de afbeelding van een bijstandsverlener van Europ Assistance die een kindje in zijn armen houdt
Meest gezochte thema’s
activiteiten auto avontuur bergen bijstand boot buitenland consumptie covid-19 cyberaanval elektrische auto Europ Assistance fiets geldzaken hond informatica jeugd kat kids kinderen maison mobiliteit motor reis reisweg reisziekte reizen ski smartphone sneeuw snowboard sport trektocht vacances vakantie veiligheid verkeer verkeersreglement vliegtuig voeding voyage wagen winter woning ziekte
Europ Assistance

Europ Assistance wordt ook wel dé uitvinder van de reisverzekering genoemd. Het maakt deel uit van de Generali Group, de derde grootste verzekeringsgroep ter wereld. Met producten als reisverzekering, bijstandsverzekering, annulatieverzekering, IT-bijstand, woningbijstand en pechverhelping zowel in België als wereldwijd, biedt Europ Assistance een uitgebreid pakket aan verzekeringen aan.

Europ Assistance Belgium, Kantersteen 47 – 1000 Brussel
BTW BE 0738.431.009 RPR Brussel

Bijstand

Reisverzekering Europa

Annulatieverzekering wereld

Reisbijstand autovakantie

Verzekering wintersport

Vakantiebestemmingen

LAATSTE BERICHTEN

Verlies van identiteitskaart of paspoort in het buitenland

Een wereldreis met een zeilboot: de voorbereidingen

Op reis naar Turkije: praktische informatie

Nieuwsbrief
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig onze beste tips!

 


Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Klantenbeoordelingen
Scroll to top
 

Loading Comments...