• EUROP ASSISTANCE
  • REISVERZEKERING
  • ANNULATIEVERZEKERING
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
Europ Assistance
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Europ Assistance
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
  • Bijstand
  • Reizen
  • Mobiliteit
  • ICT-Bijstand
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Topartikels
  • FR
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Een geschil op vakantie

Home » Reizen » Een geschil op vakantie
Xavier Van Caneghem 20/08/2014 15:10 0
Een geschil op vakantie

Wat kunt u doen indien er een geschil ontstaat tussen uzelf en de uitbater of de beheerder van uw hotel of logement naar aanleiding van een duidelijke niet-naleving van de reserveringsmodaliteiten?

“Dit is niet wat we geboekt hebben!”

Sommige toeristen hebben tijdens hun vakantie helaas te kampen met onregelmatigheden ten overstaande van het logement of de reis die ze geboekt hebben. Zo is het mogelijk dat het logement niet overeenkomt met de beschrijving van de reserveringsbon, dat de infrastructuur uitermate vuil, gevaarlijk of niet operationeel is, dat de opties waarvoor reeds betaald werd onbestaand zijn, enz.

Wat kunt u doen?

Welke procedure kunt u volgen indien dit zou voorvallen om het probleem op te lossen of schadevergoeding te krijgen?

  • Vooreerst moet u goed de inhoud van uw contract nakijken evenals de beschrijving van de reservering die u met het hotel, het reiskantoor of de touroperator hebt afgesloten. Indien u overtuigd bent dat u in uw rechten bent, tracht u eerst een oplossing te vinden via een minnelijke schikking met de beheerder of de uitbater van het hotel of van het logement.
  • Indien er geen oplossing wordt aangeboden, kunt u uw klacht overmaken aan de plaatselijke vertegenwoordiger van uw touroperator of van uw reiskantoor. Neem contact op met uw reiskantoor in België en/of met de klachtendienst van uw touroperator in België en vraag hem het probleem op te lossen of minstens het probleem te registreren (vraag een dossiernummer aan). 
  • ndien er ter plaatse geen bevredigende oplossing wordt gevonden: verzamel alle bewijsmateriaal (foto’s, films, getuigenissen van derden, …) dat nuttig kan zijn indien u van plan bent een officële klacht in te dienen bij de touroperator, het reiskantoor of de verhuurder na terugkeer in België.

De Geschillencommissie Reizen

De Geschillencommissie Reizen zal slechts kunnen tussenkomen indien de touroperator, het reiskantoor of de verhuurder er zich bij aangesloten heeft. Zie hiervoor de algemene voorwaarden van de touroperator of van het reiskantoor die u gewoonlijk in zijn brochure of reserveringsbon kunt vinden.

De Geschillencommissie Reizen is niet bevoegd in een aantal gevallen:

  • indien het geschil lichamelijke letsels betreft;
  • indien het een reisverzekering of een bijstand betreft die geen deel uitmaakt van het reisforfait; 
  • indien het geschil slaat op een niet contractuele verplichting.

De Geschillencommissie Reizen zal uw dossier slechts kunnen aanvaarden indien u een officiële klacht hebt ingediend bij de verhuurder of de organisator van de reis binnen de maand na uw terugkeer (of binnen de maand na de vertrekdatum indien de reis niet heeft plaatsgevonden) en dat u gepoogd hebt om binnen de 4 maanden een minnelijke schikking te vinden.

Indien er geen akkoord gevonden werd, beschikt u over een termijn van één jaar om bij de Geschillencommissie Reizen een klacht neer te leggen.

Lees ook :
– Hoe kunt u een klacht indienen over uw reis?
– Een reis online boeken: 6 aandachtspunten

vakantie

geschil vakantie

Blog Europ Assistance |View all posts by Xavier Van Caneghem


Tolwegen zonder slagbomen in Frankrijk
Elektrische voertuigen

Tolwegen zonder slagbomen in Frankrijk

Alain Dierckx 0

Frankrijk introduceert tolwegen zonder slagbomen Wat is het precies en hoe moet men betalen? Bestuurders die naar het zuiden rijden...

Read More »
Bitcoins en reizen: een veilig betaalmiddel?
Geld

Bitcoins en reizen: een veilig betaalmiddel?

Xavier Van Caneghem 0

De laatste tijd hoort men steeds meer spreken over de Bitcoins: een digitaal betaalmiddel dat zich onderscheidt van het traditionele...

Read More »
Hoe kan men een frauduleuze e-mail herkennen?
Informatica / ICT-Bijstand

Hoe kan men een frauduleuze e-mail herkennen?

Xavier Van Caneghem 0

Hackers worden steeds creatiever om gegevens buit te maken. Meestal trachten ze hun doel te bereiken via een frauduleuze e-mail....

Read More »

Laat een antwoord

Click here to cancel reply.

Wij raden u aan
Een reis online boeken : 6 aandachtspunten
Reizen

Een reis online boeken : 6 aandachtspunten

De Europese Ziekteverzekeringskaart (EZVK)
Gezondheid

De Europese Ziekteverzekeringskaart (EZVK)

7 tips voor een ontspannen vakantie
Reizen

7 tips voor een ontspannen vakantie

De checklist van uw vertrek op vakantie
Reizen

De checklist van uw vertrek op vakantie

Een medische bijstand aanvragen bij Europ Assistance
Europ Assistance

Een medische bijstand aanvragen bij Europ Assistance

De zonnecrème: wat u dient te weten
Reizen

De zonnecrème: wat u dient te weten

Is een reisverzekering echt nodig?
Europ Assistance

Is een reisverzekering echt nodig?

14u00 : een gevaarlijk uur op de skipiste
Reizen

14u00 : een gevaarlijk uur op de skipiste

Meest gezochte thema’s
activiteiten auto avontuur bergen bijstand buitenland consumptie covid-19 cyberaanval elektrische auto Europ Assistance feest fiets geldzaken hond informatica kat kids kinderen mobiliteit motor reis reisweg reisziekte reizen ski smartphone sneeuw snowboard sport trektocht vacances vakantie veiligheid verkeer verkeersreglement vliegtuig voeding voyage wagen winter woning zee ziekte zwangerschap
Europ Assistance

Europ Assistance wordt ook wel dé uitvinder van de reisverzekering genoemd. Het maakt deel uit van de Generali Group, de derde grootste verzekeringsgroep ter wereld. Met producten als reisverzekering, bijstandsverzekering, annulatieverzekering, IT-bijstand, woningbijstand en pechverhelping zowel in België als wereldwijd, biedt Europ Assistance een uitgebreid pakket aan verzekeringen aan.

Europ Assistance Belgium, Kantersteen 47 – 1000 Brussel
BTW BE 0738.431.009 RPR Brussel

Bijstand

Reisverzekering Europa

Annulatieverzekering wereld

Reisbijstand autovakantie

Verzekering wintersport

Vakantiebestemmingen

LAATSTE BERICHTEN

Lissabon bezoeken met kinderen: een onvergetelijke familie-uitstap

Links rijden in het buitenland

Het ecotoerisme: de natuur verkennen in alle respect

Nieuwsbrief
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig onze beste tips!

 


Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Klantenbeoordelingen
Scroll to top
 

Loading Comments...