Om aan de noden van haar klanten te kunnen voldoen, past Europ Assistance voortdurend de procedures van haar dienstverleningen aan in overeenstemming met de actualiteit, de capaciteit van haar dienstverleners en de maatregelen en beslissingen die door overheden en officiële instanties worden genomen.
Zo heeft Europ Assistance alle nodige maatregelen genomen om haar activiteiten te kunnen voortzetten ondanks de lockdown die te wijten is aan Covid-19.
Europ Assistance België blijft volop operationeel
Europ Assistance België heeft alle maatregelen genomen om haar personeel te beschermen (o.a. door het telewerken) en om beschikbaar te blijven.
Alle operationele en administratieve diensten van Europ Assistance zetten hun activiteiten voort en blijven bereikbaar.
De bijstandsdiensten en de klantendienst
Het bijstandsplatform blijft bereikbaar 24u/24 en 7d/7. (02/533.75.75)
Onze klantendienst blijft eveneens bereikbaar op dezelfde tijdstippen en volgens dezelfde modaliteiten als vóór de coronacrisis.
Bijstand aan de voertuigen in België (pech of ongeval)
Bij een bijstandsaanvraag wegens pech of ongeval in België, nemen wij contact op met de desbetreffende garage om de toestand te checken (open, gesloten maar met permanentie, gesloten zonder permanentie).
- Als de garage open is, wordt het voertuig er naartoe gesleept.
- Als de garage gesloten is, maar we kunnen het voertuig afleveren aan een permanentie, slepen we het voertuig naar de garage.
- Als de garage gesloten is en er geen permanentie is, kan de klant zijn voertuig bij hem thuis laten afleveren (indien hij een eigen parkeerplaats heeft) of kan hij zijn voertuig laten slepen naar de parkeerplaats van de sleepdienst (als hij zijn voertuig niet naar zijn privéadres wil laten slepen of niet over een eigen parkeerplaats beschikt).
Onze dienstverleners volgen de strenge regels na op het vlak van de sanitaire voorzorgen en onze klanten worden overeenkomstig deze regels en voorschriften vervoerd (indien nodig per taxi).
Tip: Vermijd problemen met de wagen
Een wagen gedurende een lange tijd laten stilstaan, kan een negatief effect hebben. Om bepaalde onderdelen van uw voertuig regelmatig te activeren, kunt u gebruik maken van uw wagen om een essentiële verplaatsing af te leggen. Zo wordt uw accu weer wat opgeladen (vooral nuttig bij koud weer) en blijft uw voertuig goed functioneren (olie, banden, remmen, brandstof, elektronische componenten, enz.). Een rit van een kwartier of van 10 tot 15 km/week zou voldoende moeten zijn.
Europ Assistance ondersteunt de medische hulpverleners in deze moeilijke tijden
Europ Assistance Belgium verbindt zich ertoe om de medische hulpverleners gratis te helpen als zij een technisch probleem hebben met hun voertuig.
De medische bijstand in het buitenland blijft operationeel
De medische bijstand blijft uiteraard ongewijzigd, wat betekent dat Europ Assistance alles in het werk blijft stellen om verzekerden te helpen die zich nog in het buitenland bevinden en een medisch probleem hebben. Hierbij zal rekening moeten gehouden worden met de lokale sanitaire regels en voorschriften. Repatriëringen gebeuren eveneens in overeenstemming met de mogelijkheden en de lokale en internationale wetten en regels.
Bijstand thuis: noodhulp verzekerd
Wat de dienstverlening thuis betreft (loodgieter, verwarmingsspecialist, elektricien, bewakingsdienst,…) in het kader van sommige contracten zoals House Assist, kunnen interventies van dringende aard tot nu toe nog steeds verleend worden. Hier ook zal de bijstand moeten voldoen aan stricte sanitaire voorschriften.
Zie ook het artikel: Reizen en het nieuwe coronavirus – Covid-19
Klik hier om een originele activiteit te vinden gedurende deze lockdownperiode.
Coverfoto van het artikel: Gipsvlucht Europ Assistance Belgium, 2019