Europ Assistance beschikt over een gebruiksvriendelijke en interactieve mobiele app.
Dankzij deze applicatie kunt u o.a.
- snel hulp krijgen bij een technisch probleem met het voertuig (pechverhelping) en de bijstand opvolgen,
- onmiddellijk een medisch dossier openen in geval van ziekte of ongeval in het buitenland,
- bijstand aanvragen bij een probleem thuis,
- een aanvraag tot terugbetaling indienen,
- de persoonlijke gegevens van begunstigden beheren.
Met deze applicatie, die gratis beschikbaar is via Google Play en Apple Store (zie hieronder), kunnen klanten van Europ Assistance snel hulp krijgen én rechtstreeks op de hoogte blijven van de voortgang van hun aanvraag.
De applicatie laat ook o.a. ook toe om administratieve formaliteiten te beheren, zoals een verzoek tot terugbetaling of de wijziging vanpersoonlijke gegevens.
De mobiele app van Europ Assistance:
hoe werkt het?
Als u een pechverhelping nodig hebt voor uw voertuig in België of in het buitenland, hoeft u ons niet langer telefonisch te contacteren: met één klik op uw smartphone wordt de geolokalisatie ingeschakeld en komt de dichtstbijzijnde beschikbare pechverhelper onmiddellijk naar u toe. U kunt dan elke fase van de pechverhelping volgen op uw smartphone, d.w.z. de aanvraag voor bijstand, de wachttijd nodig voor de pechverhelper om ter plaatse te komen en de eventuele herstelling in de garage (als het voertuig niet ter plaatse kan worden hersteld).
Als u een medisch probleem hebt in het buitenland, kunt u met de applicatie onmiddellijk een dossier openen. Europ Assistance neemt dan meteen contact met u op en houdt u op de hoogte van de voortgang van uw aanvraag.
Hetzelfde geldt bij een probleem thuis: Europ Assistance neemt contact met u op en stelt u verder op de hoogte van de tussenkomst.
Een applicatie voor snelle, efficiënte hulp
Eén van de voordelen van de app bij een technisch probleem is dat ze gemakkelijk te gebruiken is en tijd bespaart. Zo hoeft u ons niet meer te bellen als u autopech hebt, want alles kan via de app geregeld worden: van de melding van de pech of het ongeval tot het doorgeven van gegevens (type pech, voertuig, aantal passagiers, enz.) totdat de pechhulpdienst ter plaatse is.
Voor een aanvraag voor medische bijstand geeft de automatische opening van het dossier aan onze hulpcentrale onmiddellijk toegang tot uw gegevens, uw geografische positie en de eerste informatie over uw medische probleem. De toepassing maakt de bijstand dus veel efficiënter.
Als u thuis een probleem hebt, wordt er ook onmiddellijk een dossier geopend en worden er stappen ondernomen om u te helpen.
U kunt de app ook gebruiken om uw administratieve gegevens bij te werken.
Met de applicatie kunt u ook een aanvraag tot terugbetaling indienen en uw persoonlijke gegevens en de contractuele informatie van de afgesloten polissen raadplegen en aanpassen. U kunt er al uw (vroegere of huidige) bijstandsdossiers of uw terugbetalingsaanvragen in terugvinden.
… en voor informatie in noodgevallen
De applicatie biedt u ook snel informatie bij noodgevallen, zoals contactgegevens van lokale medische zorgverleners of noodnummers.
Waar vindt u de app?
De app kan gedownloadet worden via Google play en App store :
.
Tip: activeer de automatische updates van de app. Zo beschikt u steeds over de laatste versie.
Update: 06/2024