
Europ Assistance beschikt over een gebruiksvriendelijke en interactieve mobiele app (klik hier) die een rechtstreekse hulp mogelijk maakt bij een technisch probleem aan het voertuig of een medisch probleem.
Dankzij de Europ Assistance app, gratis beschikbaar via Google Play of Apple Store, wordt u als klant van Europ Assistance nog sneller geholpen en blijft u permanent op de hoogte van de opvolging van uw dossier.
De app laat ook toe om uw terugbetalingsaanvragen door te sturen en om uw klantgegevens te beheren..
De mobiele App van Europ Assistance
Bij een technisch probleem aan het voertuig in binnen- of buitenland wordt u met één simpele klik op uw smartphone gelokaliseerd en vertrekt de dichtstbijzijnde Europ Assistance pechverhelper naar de defecte wagen. Bovendien kunt u zo elke stap van de bijstandsactie via uw smartphone volgen.
Als het gaat om een medisch probleem in het buitenland, laat de app toe om rechtstreeks een medisch dossier te openen. Europ Assistance neemt dan meteen contact met u op en brengt u op de hoogte van de verdere stappen die ondernomen zullen worden.
Snel
Hét grote voordeel van de app bij een technisch probleem aan het voertuig is de gebruiksvriendelijkheid én de tijdswinst. U hoeft Europ Assistance niet noodzakelijkerwijs meer te bellen voor een bijstandsaanvraag bij autopech. Indien u wenst, kan alles via de app verlopen: van het melden van de autopanne, het doorgeven van de gegevens (soort panne, type wagen, aantal passagiers,..) tot de komst van de pechverhelper ter plaatse. Bovendien komt een minder lange wachttijd langs een drukke weg overeen met minder risico’s op een verkeersongeval.
Wanneer het gaat om een aanvraag tot medische bijstand, zal de automatische opening van het dossier toelaten om ogenblikkelijk te beschikken over de klantgegevens, de geolocatie en de eerste informatie omtrent het medisch probleem.
Doeltreffend
Bij elke bijstandsaanvraag wordt de locatie van de oproeper meteen geregistreerd door de app.
Indien het een autopech betreft, wordt de dichtstbijzijnde beschikbare Europ Assistance pechverhelper onmiddellijk ter plaatse gestuurd.
Bij een medisch probleem laten de geolocatie en de klantgegevens toe om sneller een medisch bijstandsdossier te openen en verdere stappen te ondernemen.
Gebruiksvriendelijk
Indien het gaat om een aanvraag tot technische bijstand, volgt u alles van A tot Z op via uw smartphone: de bijstandsaanvraag, de wachttijd tot aankomst van de pechverhelper en de eventuele herstelling door de garage (indien de wagen niet ter plaatse hersteld kon worden).
Indien het een medische aanvraag betreft, wordt u meteen opgebeld door de beheerder van uw dossier die u allle verdere stappen zal toelichten en uw dossier zal opvolgen.
Ook voor de administratieve opvolging van uw dossier…
De nieuwe versie van de app laat u ook toe om een terugbetalingsaanvraag in te dienen en om toegang te krijgen tot uw klantengegevens, contractuele informatie en de onderschreven polissen.
… en voor noodinformatie
De app biedt u ook de mogelijkheid om snel noodinformatie op te vragen zoals de gegevens van plaatselijke medische hulpverleners of noodnummers.
Tip: Activeer de automatische updates van de app. Zo beschikt u steeds over de laatste versie.
Waar vindt u de app?
U kunt de app rechtstreeks gebruiken via het internet door hier te klikken:
Tip: de taal van de app is dezelfde als wat u in uw browser hebt ingesteld. U kunt de taal steeds veranderen door te klikken op “My account”.
De app kan ook gedownloadet worden via Google play en App store :
.