Tijdens de zomer wordt de bijstandsdienst van Europ Assistance een echte bijenkorf. Wat gebeurt er allemaal precies?
De bijstandsdienst van Europ Assistance, het kloppende hart van de bijstandsactiviteiten, is samengesteld uit een groot aantal bijstandsverleners en experten die gespecialiseerd zijn in de verschillende productlijnen van het bedrijf : de technische bijstand aan de voertuigen in België en in het buitenland, de medische bijstand, de bijstand thuis en aan de woning.
De vaste medewerkers
Het ervaren en doorgewinterd personeel beantwoordt 24u/24 de aanvragen van de verzekerden, gaande van de meest klassieke problemen (bvb. een autopech naar aanleiding van een batterijprobleem of een lekke band) tot zeer complexe dossiers waarvoor de ervaring, de know how en het uitgebreide netwerk van Europ Assistance ten volle worden benut (bvb. een gekwetste of zieke persoon onder medisch toezicht met hoog technologische middelen repatriëren samen met zijn medereizigers).
Studenten
Gedurende de zomermaanden krijgt deze vast ploeg de hulp van tientallen bijkomende werkkrachten. Het zijn studenten die speciaal aangeworven en opgeleid worden om de vaste ploeg te versterken. De studenten kunnen dus ingezet worden in alle activiteitstakken van de bijstandsdienst.
Zo wordt de bijstandsdienst gedurende enkele weken een echte bijenkorf !
De rekrutering van de studenten start in februari en gaat door tot in mei. Op basis van de ontvangen kandidaturen, houden de rekruteerders een telefonische screening om de taalvaardigheid van de kandidaten na te gaan (Nederlands-Frans). Indien de kandidaat weerhouden is, zal hij/zij na een korte presentatie van het bedrijf en van de taken die moeten vervuld worden een tweetal tests moeten afleggen (de eerste schriftelijk, de tweede telefonisch) waarbij zijn/haar analytische geest, stressbestendigheid en integratievermogen van de ontvangen informatie worden getoetst.
Het welslagen van de tests zal hem/haar toelaten om op de bijstandsdienst te werken gedurende een periode van minimum één maand tijdens het zomerseizoen.
Europ Assistance Belgium rekruteert dus tweetalige kandidaten (Nederlands-Frans), maar de kennis van het Engels en van een andere taal zoals het Duits, het Spaans of het Italiaans (of een andere taal) is uiteraard een bijkomende troef.
Elk jaar neemt Europ Assistance enkele tientallen studenten in dienst waarvan ongeveer de helft “anciens” zijn, m.a.w. studenten die meerdere opeenvolgende jaren terugkomen. Deze studenten krijgen doorheen de tijd een grotere verantwoordelijkheid toevertrouwd. Ze beheren de oproepen, volgen de dossiers op en worden omkaderd door ervaren bijstandsverleners.
Wil je solliciteren bij Europ Assistance? Klik dan hier.
Getuigenis
De beste “feedback” van studenten op het einde van hun werkperiode is hun enthousiame om terug te komen en vooral de talrijke studenten die willen komen werken buiten de schoolvakantie!
Getuigenis van Niko (22 jaar), student journalistiek :
“ Meer dan een jaar geleden kon ik als jobstudent tijdens de vakantie aan de slag bij Europ Assistance. Het is zo goed meegevallen dat ik er sindsdien ook tijdens mijn schooljaar ga werken. Europ Assistance biedt de mogelijkheid om deel uit te maken van een jong, dynamisch en “smiling” team.
Op school is het uurrooster van mijn lessen heel wisselend. Dankzij de flexibiliteit van Europ Assistance heb ik het uurrooster van het werk kunnen aanpassen aan mijn lessenrooster. De sfeer op de bijstandsdienst is super en het werk is er goed georganiseerd en gestructureerd, waardoor aan de klanten een optimale bijstand wordt verleend.
Ik heb tot nu toe reeds een tiental studentenjobs gehad, maar deze job is heel dankbaar en verrijkend: een gouden job!”