Van medisch teleadvies
… tot hulp in geval van medische hulpbehoevendheid
De gezondheidscrisis van Covid-19 heeft ons meer dan ooit doen inzien hoe belangrijk het is om gezond en wel te blijven en om – in geval van twijfel of problemen – de juiste informatie en advies te kunnen inwinnen van artsen of gekwalificeerd medisch personeel.
Maar ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan elkeen (wijzelf of onze naasten) getroffen worden door een plotse ziekte. Daarom kunnen naast de medische zorg en de nodige voorzorgsmaatregelen, het medisch advies en, in het geval van hulpbehoevendheid, snelle en effectieve hulp in dagelijkse taken, van essentieel belang zijn.
Daarom heeft Europ Assistance België een nieuwe bijstandsverlening gelanceert dat « MediCall » genoemd wordt.
Een innovatieve medische begeleiding en ondersteuning dankzij “MediCall”
Dankzij deze bijstandsverlening kan de onderschrijver:
- een beroep doen op het medisch team van Europ Assistance voor eerstelijns medische informatie,
- medisch teleadvies aanvragen, en
- thuishulp laten inschakelen voor dagdagelijkse taken (o.a. boodschappendienst, huishoudhulp, medisch vervoer, bijstand aan huisdieren, levering van geneesmiddelen, informatica-ondersteuning, …) in geval van medische hulpbehoevendheid.
Een “care manager” bepaalt de specifieke noden en volgt het dossier op van de hulpbehoevende persoon en van degenen die onder zijn/haar dak wonen, en organiseert de nodige diensten.
Ontdek alle aspecten van deze nieuwe dienstverlening door hier te klikken.