De medische expertise en 10 thuiszorgdiensten
ondergebracht in één enkele bijstandsformule
Naar huis terugkeren na een ziekenhuisopname ten gevolge van een ziekte of een ongeval is altijd een zeer delicaat moment. Zowel voor de persoon die een revalidatieperiode aanvat als voor degenen die onder hetzelfde dak wonen, ontstaat vaak de moeilijkheid om te kunnen leven met een tijdelijk verlies aan autonomie, met de inspanningen die nodig zijn om dagelijks taken te vervullen en met de herorganisatie van het gezin.
In normale omstandigheden, wanneer er geen medische aanleiding toe is, wordt er al veel beroep gedaan op dienstverleningen thuis. Deze diensten worden echter vaak onmisbaar wanneer men zich in een staat van hulpbehoevendheid, isolement of revalidatie bevindt.
Medisch advies van een professional
Steunende op haar jarenlange ervaring op het gebied van medische bijstand, heeft Europ Assistance Belgium een nieuwe bijstandsformule gecreëerd die haar klanten toegang biedt tot medisch advies.
De begunstigde kan ons te allen tijde bellen in geval van ziekte, als hij/zij medische zorg nodig heeft, in het ziekenhuis is opgenomen of gewoonweg advies wil inwinnen over een pathologie of een gezondheidstoestand. Een deskundige arts of verpleegkundige geeft telefonisch een persoonlijk advies in de vorm van eerstelijns medische informatie over aandoeningen, behandelingen en voorzorgsmaatregelen. Indien nodig volgt een medisch team de symptomen van de beller op gedurende 21 opeenvolgende dagen.
Een breed gamma van diensten aan huis
De bijstandsformule MediCall omvat ook de meest onmisbare diensten aan huis om diegenen te helpen die tijdelijke hulp nodig hebben bij de uitvoering van bepaalde huishoudelijke taken.
MediCall laat toe om een beroep te doen op heel wat diensten en vakmensen. Deze diensten behoren tot de meest gevraagde hulpverleningen in het kader van de thuiszorg. Een Care Manager van Europ Assistance, d.w.z. een persoon die verantwoordelijk is voor de organisatie en de opvolging van de hulp die u nodig hebt, zal voor u de volgende diensten kunnen regelen:
Medisch vervoer: Als de begunstigde van MediCall in het ziekenhuis moet worden opgenomen of naar een specialist moet gaan, organiseren wij zijn/haar medisch vervoer. Als hij/zij persoonlijke spullen nodig heeft in het ziekenhuis, kunnen we deze naar het ziekenhuis brengen of het bezoek regelen van een familielid of een naaste om de persoon in het ziekenhuis te bezoeken.
Levering van maaltijden of boodschappen: Wij geven informatie aan de persoon die het huis niet of moeilijk kan verlaten over leveranciers uit de buurt bij wie hij/zij producten kan bestellen zoals voeding en/of toiletartikelen en vergoeden de kosten van de levering. Indien nodig zorgen wij voor de levering van warme maaltijden.
Huishoudelijke hulp: MediCall biedt huishoudelijke hulp voor het schoonmaken (poetsdienst) of andere huishoudelijke taken zoals het wassen en strijken of de bereiding van maaltijden. Alles wordt georganiseerd via het dienstenchequesysteem. We kunnen ook speciale diensten regelen, zoals het maken van afspraken met een kapper, een fysiotherapeut of een pedicure aan huis.
Levering van medische apparatuur en/of geneesmiddelen: Wij kunnen de organisatie regelen van de levering van voorgeschreven medicatie of medische apparatuur voor het geval de patiënt hiervoor op niemand kan terugvallen.
Hulp bij computeraansluiting: Voor een hulpbehoevende persoon is het essentieel om te kunnen communiceren met de buitenwereld. Bij problemen met de computeraansluiting komt een IT- of telecommunicatiespecialist bij u thuis om de aansluiting van de computer, de tablet of de telefoon te regelen of te herstellen.
Opvang van huisdieren: Een huisdier is vaak een zeer belangrijke emotionele en psychologische steun voor een geïsoleerde persoon. Maar het kan zijn dat de persoon in het ziekenhuis moet worden opgenomen of hulp nodig heeft om tijdelijk voor het huisdier te zorgen. MediCall organiseert het vervoer van de hond of de kat naar een familielid of naar een dierenpension in uw buurt.
Psychologische hulp: Een ziekenhuisopname of ziekte kan een zware mentale klap betekenen. MediCall organiseert en zorgt voor psychologische ondersteuning.
Klusjesdiensten : Een lekkende kraan, een meubel dat verplaatst moet worden of een boom die in uw tuin is gevallen, … Soms kunnen kleine klussen of noodherstellingen niet wachten. Als u niemand kunt vinden die u tijdens uw ziekte of herstelperiode kan helpen, zal MediCall u snel in contact brengen met een netwerk van gekwalificeerde dienstverleners.
Dankzij al deze diensten worden de bekommernissen van het dagelijks leven draaglijker voor mensen die thuis een periode van revalidatie moeten doormaken, waardoor zij en hun naasten een grotere gemoedsrust genieten.
Meer informatie over deze bijstandsformule vindt u door hier te klikken.