De mobiele app voor een technisch of medisch probleem

By Xavier Van Caneghem le 31/10/2017 in Europ Assistance, Mobiliteit, Mobiliteit winter, Website
0
5

Europ Assistance beschikt voortaan over een gebruiksvriendelijke en interactieve mobiele app die een rechtstreekse hulp mogelijk maakt bij een technisch probleem aan het voertuig of een medisch probleem.

Dankzij de Europ Assistance app, gratis beschikbaar via Google Play of Apple Store, zal de klant nog sneller geholpen worden en permanent op de hoogte blijven van de opvolging van zijn dossier.

De mobiele App van Europ Assistance

Bij een technisch probleem aan het voertuig in binnen- of buitenland wordt de klant met één simpele klik op zijn smartphone gelokaliseerd en vertrekt de dichtstbijzijnde Europ Assistance pechverhelper naar de defecte wagen. Bovendien kan de klant zo elke stap van de bijstandsactie via zijn smartphone volgen.

Als het gaat om een medisch probleem in het buitenland, laat de app toe om rechtstreeks een medisch dossier te openen. Europ Assistance neemt dan meteen contact op met de klant en brengt hem op de hoogte van de verdere stappen die ondernomen zullen worden.

Snelheid

Hét grote voordeel van de app bij een technisch probleem aan het voertuig is de gebruiksvriendelijkheid én de tijdswinst. De klant hoeft Europ Assistance niet noodzakelijkerwijs meer te bellen voor een bijstandsaanvraag bij autopech. Indien hij wenst, kan alles via de app verlopen: van het melden van de autopanne, het doorgeven van de gegevens (soort panne, type wagen, aantal passagiers,..) tot de komst van de pechverhelper ter plaatse. Bovendien komt een minder lange wachttijd langs een drukke weg voor de klant overeen met minder risico’s op een verkeersongeval.

Wanneer het gaat om een aanvraag tot medische bijstand, zal de automatische opening van het dossier toelaten om ogenblikkelijk te beschikken over de klantgegevens, zijn geolocatie en de eerste informatie omtrent zijn medisch probleem.

Doeltreffendheid

Bij elke bijstandsaanvraag wordt de locatie van de klant meteen geregistreerd door de app.
Indien het een autopech betreft, wordt de dichtstbijzijnde beschikbare Europ Assistance pechverhelper onmiddellijk ter plaatse gestuurd.

Bij een medisch probleem laten de geolocatie en de klantgegevens toe om sneller een medisch bijstandsdossier te openen en verdere stappen te ondernemen.

Gebruiksvriendelijkheid

Indien het gaat om een aanvraag tot technische bijstand, volgt de klant alles van A tot Z op via zijn smartphone: de bijstandsaanvraag, de wachttijd tot aankomst van de pechverhelper en de eventuele herstelling door de garage (indien de wagen niet ter plaatse hersteld kon worden).

Indien het een medische aanvraag betreft, wordt de klant meteen opgebeld door de beheerder van zijn dossier die hem alle verdere stappen zal toelichten en zijn dossier zal opvolgen.

Download de app hier:
.

Google_play1

app_store1

 

 

 

NB: Een klant die Europ Assistance opbelt met zijn smartphone naar aanleiding van een autopech, kan via zijn toestel ook rechtstreeks toegang krijgen tot de applicatie.

mobiliteit

Print Friendly

0 Reacties

Reactie toevoegen

Schrijf een Antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>