Dringend een vakman vinden?
Niet altijd gemakkelijk!
Hoe lost u een plots en dringend probleem op in of aan uw woning?
Kunt u het defect altijd zelf herstellen of een beroep doen op uw familie, vrienden, of uw netwerk?
Kent u altijd een bekwame vakman die onmiddellijk beschikbaar is?
In de meest problematische en dringende gevallen kan de woningbijstand House Assist van Europ Assistance u hulp en soelaas bieden.
Omdat een probleem altijd kan optreden
De maanden oktober tot april zijn traditioneel de maanden waarin er de meeste problemen zijn met verwarmings- en waterleidingen: wanneer het koud is, draaien onze installaties op volle toeren en de aanhoudende vorst heeft vat op de onbeschermde waterleidingen.
Maar ook op andere momenten van het jaar kunnen tal van problemen in of aan uw woning om het even wanneer opduiken en uzelf en de andere bewoners treffen.
Wie helpt u gewoonlijk uit de nood?
Uit een enquête die Europ Assistance in 2009 heeft uitgevoerd vóór de lancering van haar product House Assist, blijkt dat 9 op de 10 Belgen vrezen dat ze plots geconfronteerd worden met een probleem aan de verwarmingsinstallatie, aan het loodgieterswerk of aan de elektriciteitsinstallatie, of nog met een gebrek aan veiligheid in hun huis (gebroken of beschadigde deur of raam).
Om dit te verhelpen, rekenen de meesten op een eigen “netwerk” (vakman, familielid, vriend…), anderen klussen zelf. Maar helaas is het niet te allen tijde mogelijk om dit “persoonlijke netwerk” in te schakelen!
Uit het onderzoek van Europ Assistance is gebleken dat de Belgen bijzonder ontredderd zijn wanneer ze een betrouwbare dienstverlener moeten vinden die in geval van nood snel kan ingrijpen in een aantal problemen in of aan hun woning.
Daarom heeft Europ Assistance het product House Assist ontwikkeld.
De meest voorkomende problemen in en aan de woning
Op basis van de behandelde aanvragen en de dossiers die jaar na jaar worden geopend, geven wij hieronder een lijst met de meest voorkomende problemen in/aan de woning en van de bewoners, en de oplossing van de Europ Assistance: :
(*) op basis van het aantal “House Assist”-dossiers geopend sinds 2009:
Zeer hoog > 20%, Hoog 15 tot 20%, Matig 10 tot 14%, Laag < 10%.
Is een woningbijstand echt nuttig?
In de praktijk heeft de woningbijstand zijn nut bewezen, want als zo’n probleem zich voordoet, kan het best zijn dat …
- u niet weet wie u moet bellen en u niet “zomaar iemand” wilt zoeken op het internet, of …
- u iemand kent die betrouwbaar is en u kan helpen (vakman, familie, vriend,…), maar die helaas niet onmiddellijk beschikbaar is, of….
- het probleem ernstiger blijkt te zijn dan verwacht en dringend vakkundig moet worden opgelost, of …
- vanwege de schade of het defect uw woning onbewoonbaar is en u tijdelijk een ander onderkomen moet vinden, of….
- u uw woning te koop of te huur hebt gesteld en geen tijd hebt om u met dergelijke problemen bezig te houden, of….
- uw woningverzekering geen onmiddellijke tussenkomst en/of noodoplossing aanbiedt, of….
- …
De drievoudige garantie van House Assist
Europ Assistance biedt u een woningbijstand met een drievoudige waarborg:
- bijstand aan de bewoners en de woning
- contact met erkende vakmensen voor herstellingen en klusjesdiensten
- hulp en advies van een juridisch of administratief deskundige bij een incident bij u thuis.
Daarnaast dekt deze bijstand de kosten van dringende tussenkomsten, tijdelijke herstellingen en verplaatsingen tot een maximum van 400 eur, inclusief 50 eur voor de wisselstukken!
Ontdek alle facetten en waarborgen van House Assist door hier te klikken.
Lees ook:
– 10 tips om uw huis klaar te maken voor de winter
– Het onderhoud van de verwarmingsinstallatie
– Hoe een inbraak doen mislukken?