Getuigenissen

  • "Gebroken enkel op Rhodos": Na een ongelukkige enkelbreuk in Rhodos, is alles prima verlopen dankzij jullie tussenkomst. In de luchthaven was er iemand die ons met een rolstoel geholpen heeft bij het inchecken,  etc. Er was een liftwagen om naar het vliegtuig te gaan. Op de vlucht waren voor ons drie zetels op de eerste rij vrijgehouden met extra beenruimte. In Zaventem stond iemand met een rolstoel te wachten, die we konden gebruiken om tot bij de taxi te komen die na +/- 15 min arriveerde. Hartelijk dank voor jullie tussenkomst.  
    ~ Martine DW
  • "Motorpech in Griekenland" :  Een Belgische autobestuurder heeft motorpech tijdens zijn maandlange reis in Griekenland. Europ Assistance takelt zijn wagen naar een garage ter plaatse, organiseert de herstelling en repatrieert de bestuurder naar België. Na het opsturen van een wisselstuk vanuit België naar de garage in Griekenland, wordt de wagen hersteld. Europ Assistance organiseert op eigen  kosten een vliegtuigticket en de taxi’s zodat  de bestuurder zijn herstelde wagen ter plaatse kan gaan halen.
    ~ Europ Assistance
  • "Een gebroken voet op Rhodos" :  Langs deze weg wens ik jullie te bedanken voor de bijstand die jullie mij verleend hebben na het breken van mijn voet in Rhodos. Jullie organisatie heeft in een recordtijd ervoor gezorgd dat alles in orde kwam voor mijn repatriëring. Niet alleen het transport maar ook de communicatie verliep smetteloos.
    ~ Peter V.
  • "Terugkeer naar België na een plots sterfgeval" :  De grootvader van een jonge Belgische student op Erasmusreis in Finland overlijdt plotseling in België. Europ Assistance regelt en neemt de heen- & terugreis ten laste om de begrafenis in België bij te wonen (contract Student +)
    ~ Europ Assistance
  • "Repatriëring in afwachting van de herstelling": Ik ben maandag na een vlekkeloze reis terug thuis aangekomen. Alles was tot in de puntjes geregeld zodat ik mezelf geen zorgen hoefde te maken over de planning. Vooral de taxirit naar de luchthaven was een leuke ervaring met een fijne babbel met de chauffeur, waarbij de rit naar Innsbruck eerder te kort leek. Dankzij jullie tussenkomst kan ik de bevalling van mijn dochter vanop de eerste rij meemaken. Volgende dinsdag kan ik dan mijn wagen volledig en goed hersteld weer ophalen in Mayrhofen.
    ~ Luc W.
  • "Een ziekenhuisopname in de VS" :  Alles is uiteindelijk in orde gekomen voor mijn zoontje na zijn hospitalisatie in de VS. Jullie hebben me gezegd dat ik jullie altijd kon bellen. Aangezien ik alleen was met 2 tieners, was het belangrijk voor mij om te weten dat er altijd een volwassene was bij wie ik terecht kon voor een babbel of een vraag. Dus nogmaals bedankt dat jullie 24/24 bereikbaar zijn.
    ~ Dinah D.
  • "Een slechte val in Marbella" : Een gezin van vier personen brengt de vakantie door in Marbella (Spanje). De vader valt van een muurtje op zijn rug. Hij breekt 4 ribben en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Na enkele dagen wordt hij uit het ziekenhuis ontslagen, maar mag wegens een longletsel geen vliegtuigreis ondernemen. Hij vraagt om met de trein naar huis te mogen terugkeren met zijn oudste zoon. Europ Assistance neemt de medische kosten evenals de repatriëring ten laste.
    ~ Europ Assistance
  • "Een vingerkwetsuur in Indonesië" :  Een Belgisch koppel is met een groep op rondreis door Indonesië. Mevrouw (68 jaar) maakt een ongelukkige val, waardoor haar vinger ontwricht is en een diepe snijwonde vertoont. De regulerende arts van Europ Assistance wil geen risico's nemen op een mogelijke infectie. Na de noodzakelijke medische zorgen te plaatse, wordt het koppel naar België gerepatrieerd.
    ~ Europ Assistance
  • "Motorpech in Hongarije": Wij danken u voor de vlotte tussenkomst bij onze problemen met de wagen in Hajduszoboszlo, Hongarije. De medewerkers in Brussel deden hun job prima ook al zaten we in een "godvergeten gat voor Belgen". Wij kregen snel een vervangwagen die groot genoeg was om onze bagage te herbergen en enkele dagen later werd onze eigen wagen al opgeblonken afgeleverd. Problemen opgelost zonder te veel oponthoud of ongemak bij onze roundtrip in Oost-Europa. Nogmaals onze dank en proficiat!
    ~ Viktor W.
  • "Een schoolongeval in Italië": Recent werd mijn zoon vanuit Italië naar huis gerepatrieerd wegens een schoolongeval (sleutelbeenbreuk). Als 18-jarige was het voor ons gezin maar vooral voor hem een hele ervaring om met het vliegtuig alleen naar België terug te komen. Alles is perfect verlopen. Hij was heel tevreden van de communicatie en de afhandeling in de luchthaven. Hij voelde zich, ondanks zijn pijn in de schouder, een VIP! Zo kan ik de klanten hier op kantoor met volle overgave overtuigen van de werking van Europ Assistance!
    ~ Nicole V.N.
  • "Alternator kapot":  Enkele weken geleden hadden we een panne met ons voertuig op de terugweg van dagje Knokke. Achteraf bleek dat de alternator de geest gegeven had. We werden binnen het half uur geholpen door de dichtstbijzijnde depannage die ons met het voertuig heeft gebracht naar de garage in Antwerpen waar het onderhouden wordt, en dit op een zondag! In de weinige malen dat we Europ Assistance nodig gehad hebben over de zovele jaren dat we aangesloten zijn, blijft dit toch weer een staaltje van vakmanschap.
    ~ Paul V.
  • "Geldoverdracht in Hong Kong" :  Vóór de aanvang van een lange reis door China, verblijft een jongeman in Hong Kong. Hij stelt er vast dat zijn bankkaart niet meer werkt. Hij moet echter dringend ter plaatse geld hebben om tegemoet te komen aan zijn allernoodzakelijkste kosten. De mama van de reiziger wil instaan om het geld voor te schieten. Europ Assistance debiteert de kredietkaart van de mama, organiseert de overdracht van het geld in minder dan 12 uur en neemt de organisatie en de kosten van de geldtransfer ten laste.
    ~ Europ Assistance
  • "Autopech in Spanje" :  Ik wil jullie nog graag bedanken voor de prima service die ik van jullie heb gekregen bij de autopech in Spanje. Jullie hebben ervoor gezorgd dat onze autoproblemen quasi geen invloed gehad hebben op ons vakantieplezier! Bedankt voor de opvolging. 
    ~ Inge V.W.
  • "Een gestolen handtas in Indonesië" :  De handtas van een jonge dame wordt gestolen in Indonesië terwijl ze een jaar lang in Azië rondreist. Haar vader bestelt voor haar nieuwe bankkaarten in België. Europ Assistance haalt de gedeactiveerde bankkaarten bij de vader op en stuurt ze op naar Indonesië. De jonge dame pikt de kaarten in Indonesië op in een contactpunt en activeert ze. Europ Assistance neemt de organisatie en de kosten voor het opsturen van de kaarten ten laste.
    ~ Europ Assistance
  • "Een appendicitis in New York" :  Een vader en zijn zoontje van tien brengen hun vakantie door in New York City. De zoon heeft plots een appendicitis. Hij moet ter plaatse geopereerd worden en nadien 4 dagen in het hospitaal verblijven. Europ Assistance komt tussen in de verlenging van de hotelovernachtingen voor de vader evenals voor de medische kosten en de wijzigingskosten van de vlucht voor de terugkeer van de zoon en de vader, hetzij 30.455 eur !
    ~ Europ Assistance
  • "Een verkeersongeval in Frankrijk" :  Een koppel brengt zijn vakantie door in het Zuiden van Frankrijk, samen met de kinderen en de grootmoeder. Tijdens hun reis hebben ze een ongeval met de wagen. Europ Assistance organiseert de sleping van het voertuig naar een garage van de regio. De herstellingsduur bedraagt minstens één week. Europ Assistance zorgt voor een vervangwagen zodat ze hun verblijf kunnen verderzetten en repatrieert hun voertuig naar België. Op het einde van hun verblijf keren de abonnees terug naar huis met de TGV.
    ~ Europ Assistance
  • "Een lek in de waterleiding": Gisteren kregen we een lek tussen de waterleiding en de centrale verwarming. En dit enkele dagen vóór we op vakantie vertrekken! Wat nu gedaan? Snel een vakman vinden voor een relatief kleine klus is niet eenvoudig. Gelukkig heb ik aan jullie homeservices gedacht en na een paar uur was er al iemand om de toestand op de meten.  En nog een paar uur later was alles hersteld. Dit alles door supervriendelijke en blijkbaar ook bekwame vaklui. Een dikke pluim voor jullie homeservices!
    ~ Jean B.
  • "Autopech in de Ardennen": Enkele dagen geleden had ik autopech ver van huis en op weinig bekend terrein. Het eerste telefonisch contact stelde mij gerust: geen lange wachttijden, correcte informatie en hulp.  Eerst getakeld naar een garage in de omgeving (Libramont), want ik had als leek geen zicht op de ernst van het technisch mankement. Ik hield regelmatig contact met uw operatoren. Mijn oordeel over deze mensen:  supervriendelijk, professioneel op en top. Om het in cijfers uit te drukken: voor sfeer en gezelligheid: 10/10, voor inzet en hulpvaardigheid: 10/10.
    ~ Marc V.
  • "Onwel in Bordeaux" :  Een koppel gepensionneerden brengt hun vakantie door in Bordeaux. Mijnheer voelt zich er geregeld onwel waardoor hij in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Een chauffeur van Europ Assistance wordt ter plaatse gestuurd om de wagen en de bagage naar België terug te brengen. Na 5 dagen ziekenhuisopname brengt Europ Assistance het koppel met een ziekenwagen naar het medisch centrum in de buurt van hun woonplaats in België, waar hun ziekenhuisopname werd geregeld.
    ~ Europ Assistance